ARABA DELİSİ...

28 Nisan 2009

Devrim Yeniden Üretilse...

İnternet denen icat sayesinde tanıdığım sevgili Özcan ÖZKAYA ' nın konu ile ilgili yaptığı bir ön çalışmayı sizlere sunmak istiyorum ;

Özcan ÖZKAYA ' ya "eline ve fikrine sağlık" diyor ve daha detaylı çizimlerini heyecanla beklediğimi belirtmek istiyorum...

Sanıyorum bu sektörle ilgili hemen herkesin aklını bir şekilde , bir zaman kurcalamıştır "kendi otomobilimizin olması" düşüncesi...
İşte tam bu zamanda Özcan ' ın çizimleri , aşağıda alıntılandırdığım sayın Ufuk SANDIK ' ın Otomobil Gazetesi ' ndeki yazısı , Devrim Arabaları ' nın tekrar vizyona girmesi , kabuk bağlamasına hiçbir zaman fırsat vermediğim yarama tuz bastı desem yeridir...

"Murat Günak , otomotiv dünyasına tasarımlarıyla yön veren bir isim. Ford , Mercedes , Peugeot , DaimlerChrysler , Volkswagen gibi pek çok dev otomotiv markasının önemli modellerinde imzası bulunan Türk tasarımcı Murat Günak , şimdilerde kendi markasını yaratıyor. "Mindset" adı verilen projeyle sıfır emisyonlu bir otomobil üretimi hedefliyor. Günak'ın otomotiv yolculuğundaki en önemli adım olan Mindset , aslında Türkiye için de önemli bir örnek. 50 yıllık bir geçmişe sahip ancak kendisine ait markası olmayan Türk otomotiv sektörünün Günak ' tan alacağı dersler var.
Yıllarca dev markalar için çalışan Günak , cesur bir adımla nasıl kendi markasını yaratmayı başardıysa Türkiye de bunu başarabilir...
Otomotiv Endüstrisi Tanıtım Komitesi ' nin hazırladığı "Dünyanın Parlayan Yıldızı , Türkiye Otomotiv Endüstrisi" adlı tanıtım kitinde Murat Günak ' la bir röportaj yapılmış.
Gelecekte çevreci araçların öne çıkacağını söyleyen Günak , Türkiye ' nin bundan sonra izlemesi gereken yol haritasını çiziyor ;
"Dünyanın kaynaklarına saygılı araçlara ihtiyacımız var. Kariyerimdeki en önemli zaman diliminde olduğuma inanıyorum. Bütün deneyimlerimi "Mindset" te kullanıyorum. Benim yaptığım şey, birlikte çalışma imkânı yakaladığım bütün yaratıcı insanların yeteneklerini , daha iyi yaşamamız için bu projede kullanmak oldu.
Benim hayalim, aslında size yöneltilmiş bir soru: Neden Türkiye bu bağlamda, liderolmasın?"... diyen Günak ' a kulak vermek lazım.
Türkiye , global kriz ve global ısınmayla birlikte değişen otomotiv dünyasının yeni lideri olabilir. Kuralların yeni baştan yazıldığı bu dönem, aslında Türkiye için bir fırsat sunuyor. Günak kendi markasını yaratabiliyorsa , Türkiye de başarabilir. İnanmak yeterli..."

Bir düşünün...
Kendi markamız olsaydı neler olurdu?...

Etiketler: , ,

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home