Vw Golf GTD...
Wolsfburg ' lu üretici bunu yapmayı çok seviyor...
Daha önce de GTI sınıfının ikonu olan kendi ürünü Golf GTI ' a birebir rakip olarak GT-TDI ' ı üretmişti... Yeni modelin kod adı olan GTD , Volkswagen ' in 1980 ' li yıllardaki duman atan standart dizel motorlu versiyonlarını hatırlatıyor...
Artık dizel motorlar ile ilgili önyargılar bitti ve artık dizel yakıt kullanan performans makineleri tasarlamaktan hiç çekinilmiyor. Eskiden dizel motor imaj zedelerdi , ama artık durum hiç de öyle değil...
Konuğumuz olan altıncı jenerasyon Golf GTD , kendi öz kardeşi GTI ' a kafa tutuyor.
2.000.-cc hacmindeki turbo ve intercooler destekli dizel motoru 170.-hp güç ve yaklaşık 350.-nm tork üretirken , 0-100.-km/h hızlanmasını 8,1.-saniyede tamamlayıp fabrika verilerine göre 222.-km/h hıza kadar çıkabiliyor. Tıpkı GTI ' da olduğu gibi GTD de 6 ileri manuel veya 6 ileri DSG şanzıman seçeneği ile satın alınabilecek. Bu başarılı motorun karma kullanımdaki yakıt tüketimi 100.-km ' de 5,3.-litre...
Şunu da belirtmeden geçemeyeceğim , yeni nesil dizel motorlar , yazılımlarında yapılacak ufak değişikliklerle inanılmaz yüksek güçlere çıkabiliyorlar. Yani modifiyeye gayet açık... :)
Mevcut tecrübelerimizden yola çıkarak , bu tür ufak bir müdahale sonrası GTD ' nin motor gücünün 210-220.-hp civarına , torkunun da 450-460.-nm civarında bir seviyeye ulaşabilmesi olası görünüyor. Bu durumda 0-100.-km/h hızlanmasının birkaç saniye daha iyileşmesi ve bu muhteşem torkun da etkisiyle özellikle ara hızlanmalarının inanılmaz sürelere inmesi rahatlıkla mümkün.
Olumsuz olarak belirtebileceğim tek unsur da ülkemiz gerçekleri ile ilgili ;
Motor hacmi nedeniyle yüksek vergi dilimine giren Golf GTD sanıyorum satın almak için biraz fazla pahalı olacak...
Daha önce de GTI sınıfının ikonu olan kendi ürünü Golf GTI ' a birebir rakip olarak GT-TDI ' ı üretmişti... Yeni modelin kod adı olan GTD , Volkswagen ' in 1980 ' li yıllardaki duman atan standart dizel motorlu versiyonlarını hatırlatıyor...
Artık dizel motorlar ile ilgili önyargılar bitti ve artık dizel yakıt kullanan performans makineleri tasarlamaktan hiç çekinilmiyor. Eskiden dizel motor imaj zedelerdi , ama artık durum hiç de öyle değil...
Konuğumuz olan altıncı jenerasyon Golf GTD , kendi öz kardeşi GTI ' a kafa tutuyor.
2.000.-cc hacmindeki turbo ve intercooler destekli dizel motoru 170.-hp güç ve yaklaşık 350.-nm tork üretirken , 0-100.-km/h hızlanmasını 8,1.-saniyede tamamlayıp fabrika verilerine göre 222.-km/h hıza kadar çıkabiliyor. Tıpkı GTI ' da olduğu gibi GTD de 6 ileri manuel veya 6 ileri DSG şanzıman seçeneği ile satın alınabilecek. Bu başarılı motorun karma kullanımdaki yakıt tüketimi 100.-km ' de 5,3.-litre...
Şunu da belirtmeden geçemeyeceğim , yeni nesil dizel motorlar , yazılımlarında yapılacak ufak değişikliklerle inanılmaz yüksek güçlere çıkabiliyorlar. Yani modifiyeye gayet açık... :)
Mevcut tecrübelerimizden yola çıkarak , bu tür ufak bir müdahale sonrası GTD ' nin motor gücünün 210-220.-hp civarına , torkunun da 450-460.-nm civarında bir seviyeye ulaşabilmesi olası görünüyor. Bu durumda 0-100.-km/h hızlanmasının birkaç saniye daha iyileşmesi ve bu muhteşem torkun da etkisiyle özellikle ara hızlanmalarının inanılmaz sürelere inmesi rahatlıkla mümkün.
Olumsuz olarak belirtebileceğim tek unsur da ülkemiz gerçekleri ile ilgili ;
Motor hacmi nedeniyle yüksek vergi dilimine giren Golf GTD sanıyorum satın almak için biraz fazla pahalı olacak...
Etiketler: golf, gtd, gti, volkswagen, Vw
2 Comments:
merhaba,
http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=%2315887477 burdan okuduğum kadarıyla sportif bir ses çıkarması için hoparlörle ses verilmesi gibi bir garipliği varmış bu aracın :)
Emre Aslan
By Adsız, at 4/05/2009
Vw group'un ar-ge departmanlarında onlarca "akustik" mühendisi çalışıyor. Bu mühendisler , örneğin araçların kapılarının kapanırken çıkardığı kapanma sesinden tutun da sinyal kollarını hareket ettiğinizde çıkan seslere , araç içindeki farklı yüzeylere dokunduğunuzda çıkan sürtünme seslerinden , tüm kumanda tuşlarının seslerine , kabin içine ve dış mekana yayılan motor seslerine kadar tüm akustikten sorumlular. Elbette kabin içine yansıyacak sesin özelliği çok önemli bir konu ancak bunun için yapay ses üreticileri kullanacaklarını sanmıyorum. Ama ilginç bir dedikodu olduğu için de özellikle araştıracağım , teşekkür ederim..
:)
By Erhan YILMAZ, at 4/06/2009
Yorum Gönder
<< Home