2009 yılının ikinci çeyreği ile birlikte hareketlenen sportif hatchback pazarı (hot-hatch diye de adlandırılıyor) , baharın gelişi ile birlikte artan adrenalin seviyelerimizi tatmin edebilecek çok yeni ve çok özel modeller sayesinde hiç olmadığı kadar ateşli. Bu bahar ve akabinde yaz boyunca bu piyasada kıran kırana mücadelelerin yaşanacağı şüphe götürmez bir gerçek...
Bu noktada , en iddialı oyuncuları kısaca tanıtmak da boynumuzun borcu tabii ki ;
Ford Focus RS

Focus RS ' in sahip olduğu 2.500.-cc hacmindeki 5 silindirli motor , turbo desteği ile birlikte 300.-hp güce sahip ve 0-100.-km/h hızlanması 5,9.-saniye. Önden çekişli olmasına rağmen genlerindeki muhteşem yol tutuş becerisi hiçbir rakibinin hayal bile edemeyeceği bir seviyede...
Mitsubishi Colt RalliArt

Volkswagen Golf R20

Volkswagen Golf GTI

Altıncı nesil Golf GTI her zaman olduğu gibi yine önden çekişli. Dört silindirli 2.000.-cc hacmindeki turbo beslemeli T-FSI motoru 207.-hp gücünde ve 0-100.-km/h hızlanması 7.-saniye. Hakkında çok fazla birşeyler yazmaya gerek duymadığım bir otomobil... Çünkü bir Golf GTI , her zaman bir ikondur...
Skoda Fabia vRS

Değinmeden geçemeyeceğim bir başka konu da şu , bir önceki versiyonda kullanılan 1,9.-TDI motorun yerini alan 2,0.-TDI özellikle basit yazılım müdahaleleriyle 200.-hp ' e yakın bir güç ve 400.-nm civarında tork seviyelerine rahatlıkla ulaşabiliyor.
Seat Ibiza Cupra

Formülde de net bir şekilde belirttiğim gibi , ülkece tanışık olduğumuz ve de bütün dünyada olduğu gibi çok sevdiğimiz 1.400.-cc hacmindeki çift aşırı beslemeli TSI motorlardan bahsediyorum tabii ki...
Seat , Ibiza Cupra ' da bu formülün en üst versiyonunu kullanıyor ; hem supercharger hem de turbo beslemenin birlikte çalıştığı 1,4.-TSI motor 180.-hp gücünde ve 0-100.-km/h hızlanmasını pek çok 2.-litrelik rakibinde olduğu gibi 7.-saniyede tamamlayabiliyor.
Özellikle yakıt tüketimindeki avantajı ve büyük hacimli rakiplerine çekinmeden kafa tuttuğu ufak motoru ile benim gözümde çok ayrı bir yeri var...
Renault Megane R'Sport 250

Clio Renaultsport 200

Sahip olduğu 2.000.-cc hacmindeki devir çevirmeye son derece istekli motoru atmosferik beslemeli. 200.-hp güç üreten Clio , düşük gövde ağırlığı sayesinde 6,8.-saniyede 0-100.-km/h hızlanmasını tamamlayabiliyor.
Mazda 3 MPS

Bütün dünyada yapılan uzun süreli araştırmalar neticesinde "en az arıza çıkartan otomobiller" listesinde hep çok başarılı neticeler elde eden Mazda , yeni 3 serisinin MPS versiyonunda 2.300.-cc hacminde turbo beslemeli bir motor kullanıyor. Ürettiği 256.-hp sayesinde 0-100.-km/h hızlanmasını 6.-saniyede tamamlayan Mazda 3 MPS , oldukça agresif motor kaputu tasarımı ile çok dikkat çekici bir model...
Audi RS3

Audi RS3 , 4 tekerlekten çekişli quattro sistemine sahip. 5 silindirli 2.500.-cc hacmindeki turbo beslemeli motorunda 335.-hp ve 450.-nm tork üretiyor ve 0-100.-km/h hızlanmasını yaklaşık 5.-saniyede tamamlayabiliyor.
Fiat Abarth 500

1,4.-litrelik turbo beslemeli 4 silindirli motoru bu ebatta bir otomobil için yabana atılamayacak 140.-hp güç üreterek 0-100.-km/h hızlanmasını 7,9.-saniyede tamamlayabiliyor. Hiçkimse Abarth 500 ' ün inanılmaz hızlı olmasını ve rekor kırmasını beklemiyor zaten. Önemli olan , geçmişten gelen böyle bir egzotik güzelliğin kullanıcısına tarifsiz farklı mutluluklar yaşatacak olması... Bana göre çok çok başarılı...
Alfa Romeo MiTo GTA

Gta kısaltması , Alfa Romeo modelleri için "sportifliğin tavan yapması" manasına gelir. Bu ufaklığın da ilk bakışta sadece dış görünümünde bile İtalyan tarzı bir sportifliğin yattığını inkar etmemek gerek...
Kaputunun altında inanılmaz güzel sesler çıkaran 1.750.-cc hacmindeki turbo motoru 240.-hp güç üretiyor ve 0-100.-km/h hızlanması da 6.-saniye...
Tasarımına hayranım...
Honda Civic TypeR

Bilmeyenler için teknik verilerine kısaca değinmek gerekirse , 2.000.-cc hacmindeki son derece ateşli ve yüksek devir çevirmek için yaratılmış atmosferik beslemeli i-VTEC motoru 201.-hp güç üretiyor ve 0-100.-km/h hızlanması 6,6.-saniye...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder