Bence... Vw Tiguan...
Evet daha önce pek çok yerde kendisi hakkında pek çok yazı okuduk ve görsellerine de aşinayız.. Ama artık ona dokunmanın , koklamanın , verdiği hisleri tatmanın ve en önemlisi "en önce teste çıkan ben olmalıyım" telaşını yaşamanın zamanı geldi.
Tiguan , Volkswagen vitrinlerinde birer birer yerini almaya başladı. Henüz test aracı yok ve satışı için de Haziran ayını bekleyeceğiz. Ama şu sıralar yeni bir araç satın almak isteyenler bence bir an önce gidip bir miktar peşinat verseler iyi olacak.
Peki nedir bu aracı bu kadar hevesle beklememize neden olan şey? Maddeler halinde açıklayayım ;
-Ölçüleri itibariyle şehir içi kullanımı için çok müsait olan bir arazi aracı. Yani çok fazla iri bir cüssesi yok. Bu da , şehir içinde gereksiz olan ve park etmesi de manevra yapması da sorun olabilecek dış ölçülerle muhatap olmayacağımız için güzel bir nokta. Ancak şunu kesinlikle gözardı etmeyelim , Tiguan gayet geniş , çok ferah ve bunun yanında çok iyi bir bagaja sahip bir araç. Tabii ki Türk tüketicisi , kesinlikle büyük bagaj sever...
-Benzinli motor seçenekleri 1.400 cc ve TSI teknolojili. Aynı anda hem turbo hem de supercharger beslemeli bu muhteşem motor teknolojisi , Tiguan'da an alt motor versiyonunda 150hp veriyor. Küçük motor hacmi ve çift-aşırı besleme sistemi kesinlikle çok verimli. Vw mühendislerine "2006'nın yılın en iyi motoru" ödülünü kazandıran bu teknolojinin yakıt tüketimi ve performans konularında ne kadar başarılı olduğunu söylememe gerek yok sanırım. (Bu teknoloji 2006'da geliştirildi ve birçok farklı Vw modelinde yer aldı)
-Arazi kabiliyetli araçların genelde büyük olan motor hacimleri nedeniyle hem yüksek yakıt tüketimi hem de yüksek vergi konularında can sıkıcı olduğunu hepimiz biliyoruz. Bakın Tiguan kendisini nasıl anlatıyor ; 1,4-TSI... Yani yıllık vergisi 561.-YTL , motoru da 1.400 cc olduğu için yakıt tüketimi 1.600 cc motorlu otomobillerin tükettiği seviyede. Bunu yazarken , arazi araçlarını çok seven ama müsrifliklerinden yakınan sevgili babamın Tiguan'ı incelediği zaman yüzünde belirecek mutlu ifadeyi düşünüyorum..
-Tatlıyı en sona sakladım ; Tiguan bir 4x4...
Sonuç olarak VW , bu modelle bizlere küçük ve hesaplı bir Touareg sunuyor. Daha da önemlisi bu modelle birlikte , piyasada pastayı paylaşan Hyundai Santa-Fe , Honda CR-V , Toyota RAV-4 , Kia Sportage , Land Rover Freelander gibi örneklere öldürücü bir darbe indirmiş oluyor.
Açıkçası , test etmek için sabırsızlanıyorum...
Detaylı bilgi için Vw Global Web Site / Vw Türkiye Web Sitesi
Tiguan , Volkswagen vitrinlerinde birer birer yerini almaya başladı. Henüz test aracı yok ve satışı için de Haziran ayını bekleyeceğiz. Ama şu sıralar yeni bir araç satın almak isteyenler bence bir an önce gidip bir miktar peşinat verseler iyi olacak.
Peki nedir bu aracı bu kadar hevesle beklememize neden olan şey? Maddeler halinde açıklayayım ;
-Ölçüleri itibariyle şehir içi kullanımı için çok müsait olan bir arazi aracı. Yani çok fazla iri bir cüssesi yok. Bu da , şehir içinde gereksiz olan ve park etmesi de manevra yapması da sorun olabilecek dış ölçülerle muhatap olmayacağımız için güzel bir nokta. Ancak şunu kesinlikle gözardı etmeyelim , Tiguan gayet geniş , çok ferah ve bunun yanında çok iyi bir bagaja sahip bir araç. Tabii ki Türk tüketicisi , kesinlikle büyük bagaj sever...
-Benzinli motor seçenekleri 1.400 cc ve TSI teknolojili. Aynı anda hem turbo hem de supercharger beslemeli bu muhteşem motor teknolojisi , Tiguan'da an alt motor versiyonunda 150hp veriyor. Küçük motor hacmi ve çift-aşırı besleme sistemi kesinlikle çok verimli. Vw mühendislerine "2006'nın yılın en iyi motoru" ödülünü kazandıran bu teknolojinin yakıt tüketimi ve performans konularında ne kadar başarılı olduğunu söylememe gerek yok sanırım. (Bu teknoloji 2006'da geliştirildi ve birçok farklı Vw modelinde yer aldı)
-Arazi kabiliyetli araçların genelde büyük olan motor hacimleri nedeniyle hem yüksek yakıt tüketimi hem de yüksek vergi konularında can sıkıcı olduğunu hepimiz biliyoruz. Bakın Tiguan kendisini nasıl anlatıyor ; 1,4-TSI... Yani yıllık vergisi 561.-YTL , motoru da 1.400 cc olduğu için yakıt tüketimi 1.600 cc motorlu otomobillerin tükettiği seviyede. Bunu yazarken , arazi araçlarını çok seven ama müsrifliklerinden yakınan sevgili babamın Tiguan'ı incelediği zaman yüzünde belirecek mutlu ifadeyi düşünüyorum..
-Tatlıyı en sona sakladım ; Tiguan bir 4x4...
Sonuç olarak VW , bu modelle bizlere küçük ve hesaplı bir Touareg sunuyor. Daha da önemlisi bu modelle birlikte , piyasada pastayı paylaşan Hyundai Santa-Fe , Honda CR-V , Toyota RAV-4 , Kia Sportage , Land Rover Freelander gibi örneklere öldürücü bir darbe indirmiş oluyor.
Açıkçası , test etmek için sabırsızlanıyorum...
Detaylı bilgi için Vw Global Web Site / Vw Türkiye Web Sitesi
0 Comments:
Yorum Gönder
<< Home