Novitec Rosso Ferrari 599 GTB Fiorano...
Son dönemde taptığım tasarımlardan biridir 599 GTB Fiorano...
Novitec Rosso da benim gibi hissetmiş ve "bu muhteşem çizgilere dokunmadan neler yapabiliriz acaba?" diyerek tüm yeteneklerini konuşturmuş...
Mühendisler Fiorano ' nun 6 litrelik V12 motorunu çift supercharger ile besleyerek işe başlamış. Daha sonraki işlemler mantıksal sıralama ile daha yüksek performanslı emme manifoldu , yüksek kapasiteli enjektörler , hava filtreleri ( 599 ' un iki ayrı kutuda iki ayrı filtresi vardır) , daha yüksek performanslı egzoz manifoldu ve yeni paslanmaz çelik 4 çıkışlı egzoz sistemi ile devam etmiş...
Yeni egzoz sisteminde Fiorano ' nun tasarım harikası direksiyonunda bulunan "Manettino" tuşuna dokunarak 2 farklı egzoz sesi elde edilebiliyor. Seçeneklerden birinde "etrafa-çevreye saygılı ama yine de gayet sportif" bir egzoz sesi elde edilirken , diğer seçenekte kesinlikle "safkan bir yarış otomobili" egzoz sesi ile ortalığı inletebiliyorsunuz.
Tüm bu dopinglerin yardımı ile 800.-hp gücüne ulaşan bu canavar 0-100.-km/h hızlanmasını 3,5.-saniyede tamamlayabiliyor. Novitec Rosso ' nun Fiorano ' su önlerde 20.-inç , arkalarda ise 21.-inç'lik hafifletilmiş jantlarla yere basarken , 405.-mm ' lik 6 kaliperli Brembo fren diskleri ile fren yaptığında da adeta asfaltı buruşturuyor...
Bu sırada resimlerden aracın özellikle burun kısmının ne kadar "sürüngen" olduğunu görebiliyor ve hemen "katıksız Türk düşünme sistemi"ni kullanarak hemen şu soruyu akla getiriyoruz ;
"İyi de abicim , bu arabayı Türkiye yollarında kullanamazsın ki , habire altını sürtersin"
Özellikle biz sevgili Türk halkını düşünen Novitec Rosso mühendisleri , aracın ön süspansiyonlarını da yükseklik ayarlı yapmışlar. Bir hız tümseğinin üzerinden geçerken küçük bir tuşa dokunarak aracın burnunu 40.-mm yukarı kaldırabiliyorsunuz. Tümsekten geçtikten sonra aracı tekrar yere indirmeyi unutsanız bile hızınız 80.-km/h ' ye ulaştığında süspansiyon otomatik olarak eski konumuna geri dönüyor...
Aracın orjinal gövde görünümünde göze çarpan bir fazlalık göremememize rağmen , Novitec Rosso imzalı yeni ön tampon altı spoiler ve yeni arka difüzörü , Fiorano ' nun aerodinamik yeteneklerini bir aşama daha ileri götürüyor...
Harikulade...
Novitec Rosso da benim gibi hissetmiş ve "bu muhteşem çizgilere dokunmadan neler yapabiliriz acaba?" diyerek tüm yeteneklerini konuşturmuş...
Mühendisler Fiorano ' nun 6 litrelik V12 motorunu çift supercharger ile besleyerek işe başlamış. Daha sonraki işlemler mantıksal sıralama ile daha yüksek performanslı emme manifoldu , yüksek kapasiteli enjektörler , hava filtreleri ( 599 ' un iki ayrı kutuda iki ayrı filtresi vardır) , daha yüksek performanslı egzoz manifoldu ve yeni paslanmaz çelik 4 çıkışlı egzoz sistemi ile devam etmiş...
Yeni egzoz sisteminde Fiorano ' nun tasarım harikası direksiyonunda bulunan "Manettino" tuşuna dokunarak 2 farklı egzoz sesi elde edilebiliyor. Seçeneklerden birinde "etrafa-çevreye saygılı ama yine de gayet sportif" bir egzoz sesi elde edilirken , diğer seçenekte kesinlikle "safkan bir yarış otomobili" egzoz sesi ile ortalığı inletebiliyorsunuz.
Tüm bu dopinglerin yardımı ile 800.-hp gücüne ulaşan bu canavar 0-100.-km/h hızlanmasını 3,5.-saniyede tamamlayabiliyor. Novitec Rosso ' nun Fiorano ' su önlerde 20.-inç , arkalarda ise 21.-inç'lik hafifletilmiş jantlarla yere basarken , 405.-mm ' lik 6 kaliperli Brembo fren diskleri ile fren yaptığında da adeta asfaltı buruşturuyor...
Bu sırada resimlerden aracın özellikle burun kısmının ne kadar "sürüngen" olduğunu görebiliyor ve hemen "katıksız Türk düşünme sistemi"ni kullanarak hemen şu soruyu akla getiriyoruz ;
"İyi de abicim , bu arabayı Türkiye yollarında kullanamazsın ki , habire altını sürtersin"
Özellikle biz sevgili Türk halkını düşünen Novitec Rosso mühendisleri , aracın ön süspansiyonlarını da yükseklik ayarlı yapmışlar. Bir hız tümseğinin üzerinden geçerken küçük bir tuşa dokunarak aracın burnunu 40.-mm yukarı kaldırabiliyorsunuz. Tümsekten geçtikten sonra aracı tekrar yere indirmeyi unutsanız bile hızınız 80.-km/h ' ye ulaştığında süspansiyon otomatik olarak eski konumuna geri dönüyor...
Aracın orjinal gövde görünümünde göze çarpan bir fazlalık göremememize rağmen , Novitec Rosso imzalı yeni ön tampon altı spoiler ve yeni arka difüzörü , Fiorano ' nun aerodinamik yeteneklerini bir aşama daha ileri götürüyor...
Harikulade...
Etiketler: 599 gtb, ferrari, fiorano, novitec rosso
2 Comments:
Rüyama girecek sanırım... Cok güzel!
By Unknown, at 11/05/2008
ne demezsin...
By Erhan YILMAZ, at 11/06/2008
Yorum Gönder
<< Home