Efsane Samuray...
Honda NSX...
1992 yılında ilk piyasaya çıktığında hafifliği , hacmiyle kıyaslanmayacak derecede verimli motoru , üstün yol tutuş kabiliyeti , gerek pist kullanımlarına , gerekse gündelik kullanım şartlarına inanılmaz derecede ayak uydurabilen karakteri , iki kişilik safkan bir spor otomobil olmasına rağmen sunduğu kabin rahatlığı , kolaylıkla çıkarılabilen t-top tavanı , aracın kullanım pratikliği , büyük sayılabilecek bagajları (motor ortada olduğu için hem önde hem de arkada yükleme bölmeleri mevcut) ve saymayı unuttuğum daha pekçok özelliği ile birlikte , spor otomobil tarihine beklenmedik bir damga vurmayı başardı...
Bu "çok özel" otomobil hakkında kısa birşeyler yazmak geldi içimden...
İki kişilik sportif kabini , koltuklar ile arka aks arasına enlemesine monte edilmiş V6 motor , arkadan itiş , muhteşem canlılıkta bir direksiyon sistemi , üstün yol tutuş kabiliyeti bu otomobili gerçekten özel kılan şeylerden sadece birkaçı...
Ne yazık ki ülkemizde benim bildiğim kadarıyla sadece 3.-adet mevcut...
Keşke zamanında daha çok ithal edilseymiş...
:(
Hem Honda , hem de Acura markaları ile üretilen ve zaman içinde sadece ufak bir makyaj operasyonuna tabi tutulan muhteşem NSX , makyaj sonrasında da mevcut tüm kabiliyetlerini tabii ki daha ileri seviyelere taşımayı başardı.
İç mekanda gösterge tablosunun formu , direksiyon ve koltukların tasarımı değişti. Asıl değişim ise aracın dışında oldu...
Makyajlı versiyonlar için açılır kapanır farlar yerine projektörlü sabit bir far tasarlandı. Eski farların açık konumdayken yarattığı rüzgar direnci ve açma-kapama motorlarının , kablolarının vs. ağırlıklarından kurtulmak suretiyle kilo ve aerodinami konularında farklı avantajlar yakalandı. Karbonfiber arka kanat ve tavan , yeni farlar , yeni jantlar , yepyeni gövde kiti , hem görsel hem de fonksiyonel değişiklikler yarattı...
2005 yılında üretim bantlarına veda eden NSX ' ler , standart versiyonda kullanılan 3.000.-cc hacmindeki atmosferik beslemeli ve VTEC teknoloji V6 motorundan 250.-hp güç ve 288.-nm tork üretiyor. Ortadan motorlu ve arkadan itişli bu mükemmel spor otomobil , yaklaşık 1.230.-kg ağırlığındaki ultra hafif gövdesi sayesinde oldukça kıvrak ve atak olmayı başarabiliyor. Üstelik yakıt tüketimi de , düşük gövde ağırlığı ve aerodinamik özellikleri sayesinde bu sınıf bir otomobilden beklenmeyecek derecede düşük.
Şanzıman olarak hem 5.-ileri düz hem de otomatik seçeneği de mevcut.
Hemen her Honda modelinin olduğu gibi NSX ' in de yüksek ateşli bir Type R versiyonu tabii ki var...
NSX Type R , 3.-litrelik atmosferik V6 motorundan 280.-hp güç üretirken , 6.-ileri düz şanzımanı ile 0-100.-km/h hızlanmasını sadece 4,4.-saniyede tamamlayabiliyor. Farkındaysanız rakipleri bu süreyi 400.-hp üstü motorlarla yapabiliyorlar , üstelik çok daha fazla yakıt harcayarak...
:)
Artık hepimiz sabırsızlıkla , yeniden yaratılan ve "spor otomobiller arenası"na yine bomba gibi düşeceğine emin olduğumuz yeni NSX ' i bekliyoruz...
1992 yılında ilk piyasaya çıktığında hafifliği , hacmiyle kıyaslanmayacak derecede verimli motoru , üstün yol tutuş kabiliyeti , gerek pist kullanımlarına , gerekse gündelik kullanım şartlarına inanılmaz derecede ayak uydurabilen karakteri , iki kişilik safkan bir spor otomobil olmasına rağmen sunduğu kabin rahatlığı , kolaylıkla çıkarılabilen t-top tavanı , aracın kullanım pratikliği , büyük sayılabilecek bagajları (motor ortada olduğu için hem önde hem de arkada yükleme bölmeleri mevcut) ve saymayı unuttuğum daha pekçok özelliği ile birlikte , spor otomobil tarihine beklenmedik bir damga vurmayı başardı...
Bu "çok özel" otomobil hakkında kısa birşeyler yazmak geldi içimden...
İki kişilik sportif kabini , koltuklar ile arka aks arasına enlemesine monte edilmiş V6 motor , arkadan itiş , muhteşem canlılıkta bir direksiyon sistemi , üstün yol tutuş kabiliyeti bu otomobili gerçekten özel kılan şeylerden sadece birkaçı...
Ne yazık ki ülkemizde benim bildiğim kadarıyla sadece 3.-adet mevcut...
Keşke zamanında daha çok ithal edilseymiş...
:(
Hem Honda , hem de Acura markaları ile üretilen ve zaman içinde sadece ufak bir makyaj operasyonuna tabi tutulan muhteşem NSX , makyaj sonrasında da mevcut tüm kabiliyetlerini tabii ki daha ileri seviyelere taşımayı başardı.
İç mekanda gösterge tablosunun formu , direksiyon ve koltukların tasarımı değişti. Asıl değişim ise aracın dışında oldu...
Makyajlı versiyonlar için açılır kapanır farlar yerine projektörlü sabit bir far tasarlandı. Eski farların açık konumdayken yarattığı rüzgar direnci ve açma-kapama motorlarının , kablolarının vs. ağırlıklarından kurtulmak suretiyle kilo ve aerodinami konularında farklı avantajlar yakalandı. Karbonfiber arka kanat ve tavan , yeni farlar , yeni jantlar , yepyeni gövde kiti , hem görsel hem de fonksiyonel değişiklikler yarattı...
2005 yılında üretim bantlarına veda eden NSX ' ler , standart versiyonda kullanılan 3.000.-cc hacmindeki atmosferik beslemeli ve VTEC teknoloji V6 motorundan 250.-hp güç ve 288.-nm tork üretiyor. Ortadan motorlu ve arkadan itişli bu mükemmel spor otomobil , yaklaşık 1.230.-kg ağırlığındaki ultra hafif gövdesi sayesinde oldukça kıvrak ve atak olmayı başarabiliyor. Üstelik yakıt tüketimi de , düşük gövde ağırlığı ve aerodinamik özellikleri sayesinde bu sınıf bir otomobilden beklenmeyecek derecede düşük.
Şanzıman olarak hem 5.-ileri düz hem de otomatik seçeneği de mevcut.
Hemen her Honda modelinin olduğu gibi NSX ' in de yüksek ateşli bir Type R versiyonu tabii ki var...
NSX Type R , 3.-litrelik atmosferik V6 motorundan 280.-hp güç üretirken , 6.-ileri düz şanzımanı ile 0-100.-km/h hızlanmasını sadece 4,4.-saniyede tamamlayabiliyor. Farkındaysanız rakipleri bu süreyi 400.-hp üstü motorlarla yapabiliyorlar , üstelik çok daha fazla yakıt harcayarak...
:)
Artık hepimiz sabırsızlıkla , yeniden yaratılan ve "spor otomobiller arenası"na yine bomba gibi düşeceğine emin olduğumuz yeni NSX ' i bekliyoruz...
0 Comments:
Yorum Gönder
<< Home