ARABA DELİSİ...

29 Nisan 2010

Bence.. Yeni Toyota Auris...

Efendim , geçtiğimiz haftasonu Bağdat Caddesi ' nde sevgili eşim ve sevgili baldızlarım ile birlikte topyekün gezişirken , makyajlanmış versiyonu ile Toyota Auris ' in standına rastladık.
Zaten o gün caddede yürüyen hemen herkesin elinde bir Auris broşürü , bütün çocukların ellerinde de Toyota balonları vardı. Kısacası , stand sesini yeteri kadar duyurmuş. Ama çıkardıkları ses nihai satışlara ne derecede yansır , tüketici darvranışlarını ne şekilde etkiler orasını zaman gösterecek...
Bünyesinde çeşitli kurtlar barındıran bir kişi olarak tabii ki ben de bu standa yaklaşmadan duramadım... Auris ' te beni çeken şey , dikkat çekici beyaz rengi ve özel TTE aksesuarlarıydı...
Ön tampon altı ek , marşpiyeler , arka bagaj üstü spoiler , nikelaj bagaj çıtası ve TTE jantlar gerçekten de Auris ' i daha yakışıklı göstermiş.
Bu arada yeni Auris ile ilgili bilgi açlığı çekiyorsanız , hemencecik şuraya klikleyiverin de tüm sıkıntılarınız tarih olsun...
:)

Yanlız Auris ' le ilgili iki nokta dikkatimi çekti ki bu iki noktadan biri üretim / tasarımla alakalı , diğeri ise sanırım stand senaryosundan kaynaklı bir durum...

Önce "önemli bir nokta" olarak kayıtlara geçtiğim duruma hemen dikkat çekmek istiyorum ;

Ön panjurun içinde çok ama çok korunaksız şekilde konumlandırılmış bir sensör / soket var. O soketin görünümü beni cidden rahatsız etti. Sanki unutulmuş da son anda birileri akıl edip iliştirmiş gibi... Hızla yol alırken önden gelip ızgaranın içine girebilecek orta boy sineklerin çarpmasıyla bile zarar görebilir sanki. Hatta oto yıkamalarda kullanılan tazyikli su , soketi söküp atabilir diye düşünüyorum... Gerçekte belki o kadar dayanımsız bir aparat değil belki de , ama gelin görün ki zihnimde uyandırdığı hisler hiç de öyle değil... İki dakikada elli tane sıkıntı yaratabildim maalesef...

Kesinlikle kalite imajını gölgeleyebilecek bir konum hatası bana göre...
Marka imajı yakın zamanda cidden sarsılan Toyota ' nın , böyle ufacık detaylara daha dikkat etmesini isterim şahsen...
Kısacası özellikle Toyota ' nın , bu örnekteki gibi mide bulandırabilen küçük sineklerden şiddetle uzak durması lazım değil mi a dostlar?

Şimdi de standla ilgili noktaya değineyim hemen ;

Standa konmuş sıfır kilometrede gıcır gıcır bir otomobilin tüm fren diskleri ve fren kaliperleri neden tamamen gümüş grisi bir boya ile boyanır? Hem de özensizce...
Fren diski belki böyle yepyeni ve neredeyse hiç kilometre yapmamış bir otomobilde dış etkenler sebebiyle (kullanılmayan frenlerin nemden dolayı paslı gibi görünmesi hadisesi) kötü görünüyor olabilir kabulümdür , ama böyle ucuz bir boyama uygulaması aracın standdaki gerçekçiliğini ve ciddiyetini kaçırmış bence... Daha farklı bir çözüm bulunabilirdi , en basitinden araç 20-30 metre yürütülerek fren yapıp diskler ayna gibi temizlenebilirdi...
Hee bu arada , belki de boyalı diskler hiç kimsenin dikkatini çekmedi , arıza muhtemelen tamamen bende...
:)

Etiketler: ,

4 Comments:

  • arabaların detayları ile çok ilgilenmiyorum.sensör olayını anlatığınızda kaput açma teli zannettim. :)
    inceleme içinde teşekkür ederim.

    By Anonymous otomobil, at 12/02/2010  

  • Özellikle bu günlerde Toyota otomobil olsunda hangi modeli olursa olsun. Hem tasarımına hem de sağlamlığına bayılıyorum. Yazınız çok bilgilendirici, çok teşekkür ediyorum paylaşımınız için...

    By Anonymous succe, at 12/02/2010  

  • Anlatım için teşekkürler çok beğendim

    By Anonymous Furkan Can, at 8/08/2011  

  • Auris hakkında güzel bir yazı olmuş teşekkürler..

    By Blogger Atılım Otogaz, at 11/12/2011  

Yorum Gönder

<< Home