ARABA DELİSİ...

27 Nisan 2010

Nürburgring...

Hiçkimse kusura bakmasın ama "Ring" hakkında bir girizgah paragrafı yazmayı hiç mi hiç düşünmüyorum. Onun hakkında detaylı bilgi edinmek istiyorsanız ya köyün muhtarı "google"emmiye danışacak ya da arabadelisi'nin arşivlerinin karıştıracaksınız...
Eveet...
Almanya ' nın bu dünyaya armağanı , motoru ve tekerlekleri olup da yerkabuğu üzerinde hareket eden insan yapısı her cihazın ve damarlarındaki kanda adrenalin ihtiva eden her sürücünün limitlerini sonuna kadar zorlayabilecek muhteşem bir pist Nürburgring...
Bu tanımdan anlaşılması gereken tek şey "muhteşem güzellikler" değil kesinlikle. Ring , esasen direksiyon arkasındaki bir insan için saf korkunun merkezi , bir sektör için ise büyük umutlarla piyasaya sürülen milyonlarca dolarlık yatırımların ya mabedi ya da mezarıdır...
Bu dünyada gelmiş geçmiş en mükemmel , en hızlı , en zorlayıcı , en korkunç , en ustalık isteyen , en hata affetmeyen pisti... Kısacası akla gelen her sıfatın "en"idir Nürburgring...

İnternet video paylaşım sitelerinde yıllardır pek çok otomobilin veya motosikletin Ring ' deki zamana karşı mücadelesini zevkle izledik. Hangi otomobilin tur zamanı kaç saniye? Tur rekoru kimde? Hangi pilot daha korkusuz?... vs..vs..vs..
Ben burada Nürburgring pistinin rekorlarını anlatmayacağım. Farklı bir şekilde , üzerinde nice heyecanların yaşandığı bu mükemmel yaratımın hikayesini ve belki de şimdiye kadar pekçoğunuzun görmediği fotoğrafları paylaşmak istiyorum sadece...

Şahsen ben tarif edemeyeceğim kadar büyük bir hayranlık duyuyorum Ring ' e.
Ülkemizde böyle bir uluslararası sembolün olmaması , bu işe hevesli bizler gibi insanların imkansızlıklarımız dahilinde çaresiz kalması durumları içten içe bende Ring ' e karşı bir hayranlık besletiyor sanıyorum...

Ring ' in temellerinin atıldığı 1920 ' lerde , Almanya ' nın trafiğe açık yollarında ADAC tarafından zaten yarışlar düzenleniyordu. Ancak bu durumun içerdiği tehlike sebebiyle yerleşik bir pist inşa etme düşüncesi doğal olarak hayat buldu. Üstelik bu şekilde organizasyonlara daha fazla turist çekilebilecekti.

Bu gerçekten de ilerici düşünce , 1925 yılının Eylül ayında Nürburgring pisti için ilk kazmanın vurulmasını sağladı. Kısa bir süre içinde bitirilen proje 1945 yılına kadar pek çok organizasyona ev sahipliği yaptı.

1940 ' larda savaş dünyanın her yanını etkilediği gibi Ring ' i de etkiledi tabii ki... Örneğin , 200 yataklı bir askeri hastaneye bile evsahipliği yaptı... Lokasyonu gereği stratejik bir noktada olan Ring , savaşı her bir santimetrekaresine kadar yaşadı...
1950 ' lerde dünyanın ateşi soğurken , motorsporlarının altın dönemi de başlamış oldu. Yenilenen Ring , artık dünyanın en önemli ikonlarından biri haline gelmeye hazırdı...

24 saatlik dayanıklılık yarışları , formula1 yarışları , çılgınlığın sınırlarındaki motosikletler... Ring ' in sesini artık bir daha asla kısmamak üzere bütün dünyaya haykırıyordu... Şu an ise , orada yapılan organizasyonların çeşitliliğini anlatabilmek için başka bir konu açmam şart...

Günümüze kadar çeşitli revizyonlarla gelen Nürburgring pisti esasen 4 ana bölümden oluşuyor ;
En popüler bölümü olan ve 20.-kilometreden biraz daha uzun "kuzey halkası" Nordschleife , daha çok küçük amatör pilotlar ve motosiklet organizasyonları için ayrılmış olan yaklaşık 8.-kilometrelik "güney halkası" yani Südschleife , eski muhteşem Grand Prix yarışlarında kullanılan 2,5.-kilometrelik start-finish alanı Zielschleife ve 1984 yılında hayata geçirilen yeni Grand Prix bölümü Gp-Strecke...
Muhteşem...

Ben bu işi bu şekilde başaran , dini , milliyeti , cinsiyeti ne olursa olsun , katkısı olan tüm insanları gönülden tebrik ediyor ve tüm hücrelerime kadar alenen kıskanıyorum...
:)
Yazacak daha o kadar çok şey var ki... En iyisi susmak ve fotoğrafların bizlere anlatacaklarını sessizce dinlemek olacak sanırım...
Daha fazla fotoğraf ve hikayenin tümü için şöyle tıklamanız yeterli...

Etiketler: ,

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home